Tack. Det fungerar bra. Om Postnord gjort sitt jobb så hade jag varit ännu mera nöjd. Ni postade torsdag och det kom fram tisdag. Jag hsr gtågat vad orsaken var men fått enkla svar att de ej kan se orsaken. Östen
Östen S.2018-08-19
Åke Sigvard Ingemar G.2018-08-19
Jens Ivan Victor M.2018-08-19
Mats N.2018-08-19
Mycket bra
Jag är nöjd med ert bemötande och att ni kunde skaffa grejorna som jag behövde för att laga snöslungan men jag är besviken på frakten, jag tycker det är magstarkt att ta 65 kr i frakt för 50 gram, det hade räckt med ett frimärke, på påsen stod det 3 kg ??
Lars-Erik S.2018-08-19
Svar:
Hej Lars--Erik,
Frakt handlar inte bara om vad någonting väger. Det är många parametrar som spelar in när en frakt bestäms.
I ditt fall så har du beställt delar till ett varuvärde som vi inte skickar per post just därför att det är oförsäkrat.
Rent teoretiskt skulle vi kunna erbjuda ett till fraktalternativ där vi erbjuder ett billigare fraktalternativ och kunden får stå för allt ansvar ifall paketet försvinner men det tror inte vi på Reservdelaronline är en hållbar lösning.
De 65kr du betalat i frakt är exakt det belopp PostNord tar ut av oss så vi gör inga vinster på frakten.
Att det står 3kg på paketet har att göra med att vi inte har vikt på alla produkter i systemet då det är en omöjlighet då våra leverantörer inte har detta ens. Därför anges en gemerell vikt. Anger du sedan ditt trackingnummer hos PostNord kan du se att paketet vägs hos dem iaf. Men det är oftast den fraktdragande vikten som är den större och därför det man får betala för, inte verklig vikt.
Mvh
Jonas
Bra chattservice.
Fick hjälp att beställa när den inte fanns i lager.
Omdömen för Reservdelaronline
Jag är nöjd med ert bemötande och att ni kunde skaffa grejorna som jag behövde för att laga snöslungan men jag är besviken på frakten, jag tycker det är magstarkt att ta 65 kr i frakt för 50 gram, det hade räckt med ett frimärke, på påsen stod det 3 kg ??
Hej Lars--Erik,
Frakt handlar inte bara om vad någonting väger. Det är många parametrar som spelar in när en frakt bestäms.
I ditt fall så har du beställt delar till ett varuvärde som vi inte skickar per post just därför att det är oförsäkrat.
Rent teoretiskt skulle vi kunna erbjuda ett till fraktalternativ där vi erbjuder ett billigare fraktalternativ och kunden får stå för allt ansvar ifall paketet försvinner men det tror inte vi på Reservdelaronline är en hållbar lösning.
De 65kr du betalat i frakt är exakt det belopp PostNord tar ut av oss så vi gör inga vinster på frakten.
Att det står 3kg på paketet har att göra med att vi inte har vikt på alla produkter i systemet då det är en omöjlighet då våra leverantörer inte har detta ens. Därför anges en gemerell vikt. Anger du sedan ditt trackingnummer hos PostNord kan du se att paketet vägs hos dem iaf. Men det är oftast den fraktdragande vikten som är den större och därför det man får betala för, inte verklig vikt.
Mvh
Jonas
Nöjd kund