På produktbilden är det endast hänvisningen till själva styret som är rödmarkerat. Vi har även med i texten att det är nummer 1 på bilden som är handtaget. Det står ingenstans i texten att det ingår skruvar, brickor eller plastrattar.
Mvh Jocke
Alf Joakim B.2018-08-06
Kim B.2018-08-06
Klippo
Det mesta finns och enkelt att hitta.
Greger Pål H.2018-08-06
snabb leverans och bra priser
Jermu L.2018-08-06
Snabb leverans.
Hans E.2018-08-06
Maj-Britt Kristina S.2018-08-06
Snabbt och enkelt!
Björn Jonas Fredrik F.2018-08-06
Vajer till klippare
Beställde gasvajer till gräsklippare men viste inte den rätta benämningen på vajern. Jag fick ett artikelnummer av en annan leverantör som inte kunde ta fram vajern men ett nummer han trodde var det jag skulle han. Det artikelnummer skrev jag in i min beställning jämte beskrivning av vilken vajer jag ville ha. Jag fick fel vajer. När jag , via er hemsida, sa att jag fått fel vajer så blev svaret att jag fått vad jag beställt samt en sprängskiss över klipparen där jag kunde lokalisera vilken vajer jag skulle beställt. När jag skulle beställa vajern fick jag felmeddelandeodukten om att produkten ej fanns i lager. När jag påpekade detta fick jag svar att det var nåt tekniskt fel men (Jocke) hade själv lyckats beställa på sidan. Han kunde däremot inte beställa åt mig mot faktura och inte leverera någon vajer utan en order från mig, från ett orderformulär som inte fungerade. Det har gått så lång tid nu att gräset växt mig över huvudet, tid till onödig administration och skickande av meddelanden att det här var första och sista gången jag anlitar er sida och företag. Nästa gång kommer jag försöka hitta någon med mer serviceanda. Om någon från början tagit kontakt med mig utifrån min beskrivning av vilken vajer jag behövde då min beskrivning av vajern och numret inte matchade varandra utan bara läst numret och skickat vajer utifrån det hade min kritik varit bättre. Jag är ingen reservdelsspecialist och i min värld var det en gasvajer jag skulle ha, inte bromsvajer som den heter i er värld. Den andra är drivvajer och har inget med gasen (bromsen) att göra, men vad visste jag. Det finns två vajrar till klipparen. Sen att det inte går att ringa är ju helt kasst. Över telefon kan jag ju beskriva hade är jag skall ha - och ni besitter kunskapen, antar jag, eller så kan ni bara lösa artikelnummer.... Än har jag inte fått rätt vajer Peder Kjellberg
Peder K.2018-08-06
Svar:
Hej Peder Kommentarer på ordern kan vi ej hantera förutom önskemål om packning och eventuella portkoder. Ändringar i ordern går ej, det framkommer tydligt på sidan också. Gällande manuell hantering kan vi ej hantera det heller då allt sköts automatisk via koppling till Hygglig, Marginalen Bank som har ansvar över vår betallösning. Om du är osäker på benämningen går det jätte bra att fråga oss, vi svarar på mellan 50-100 mail om dagen gällande vilken reservdel man ska. Varför har vi inget telefonnummer? Det är helt enkelt en prioriteringsfråga. Vi skulle tyvärr inte ha tid att svara på alla frågor vi får via telefon, därför har vi valt att plocka bort det. Däremot får folk svar inom 24 timmar, oftast även på helger, röda dagar och högtider. Vi levererar också väldigt fort. Många kunder har sina varor dagen efter de beställt. Gällande vår kunskap har vi vi själva drivit en verkstad i över 15år samt jobbat med dessa maskiner lika länge.
Mvh Jocke
Alfhild Carita Vivianne E.2018-08-05
Beställning och leverans
Inget att anmärka på, grejerna kom som jag hade beställt kom fram utan problem. Problemet jag hade var att jag hade svårt att få fram modellnummer på min gamla Stiga gräsklippare - jag hittade ingen beteckning på själva motorn. Jag fick ett råd från kundtjänst var jag skulle leta men det hjälpte inte. Slutligen fick jag hjälp via Stigas kundtjänst som skickade en sprängskiss utifrån en modellbeteckning för hela maskinen. Med den som hjälp kunde jag beställa rätt delar till förgasaren.
Bo Magne K.2018-08-05
Snabba ryck.
Trots lagerminus levererades allt på ett par dagar. Good job!
Omdömen för Reservdelaronline
Tacksam för återkoppling angående ovanstående
Hej Jonas
På produktbilden är det endast hänvisningen till själva styret som är rödmarkerat. Vi har även med i texten att det är nummer 1 på bilden som är handtaget. Det står ingenstans i texten att det ingår skruvar, brickor eller plastrattar.
Mvh
Jocke
Beställde gasvajer till gräsklippare men viste inte den rätta benämningen på vajern. Jag fick ett artikelnummer av en annan leverantör som inte kunde ta fram vajern men ett nummer han trodde var det jag skulle han. Det artikelnummer skrev jag in i min beställning jämte beskrivning av vilken vajer jag ville ha. Jag fick fel vajer. När jag , via er hemsida, sa att jag fått fel vajer så blev svaret att jag fått vad jag beställt samt en sprängskiss över klipparen där jag kunde lokalisera vilken vajer jag skulle beställt. När jag skulle beställa vajern fick jag felmeddelandeodukten om att produkten ej fanns i lager. När jag påpekade detta fick jag svar att det var nåt tekniskt fel men (Jocke) hade själv lyckats beställa på sidan. Han kunde däremot inte beställa åt mig mot faktura och inte leverera någon vajer utan en order från mig, från ett orderformulär som inte fungerade. Det har gått så lång tid nu att gräset växt mig över huvudet, tid till onödig administration och skickande av meddelanden att det här var första och sista gången jag anlitar er sida och företag. Nästa gång kommer jag försöka hitta någon med mer serviceanda. Om någon från början tagit kontakt med mig utifrån min beskrivning av vilken vajer jag behövde då min beskrivning av vajern och numret inte matchade varandra utan bara läst numret och skickat vajer utifrån det hade min kritik varit bättre. Jag är ingen reservdelsspecialist och i min värld var det en gasvajer jag skulle ha, inte bromsvajer som den heter i er värld. Den andra är drivvajer och har inget med gasen (bromsen) att göra, men vad visste jag. Det finns två vajrar till klipparen. Sen att det inte går att ringa är ju helt kasst. Över telefon kan jag ju beskriva hade är jag skall ha - och ni besitter kunskapen, antar jag, eller så kan ni bara lösa artikelnummer.... Än har jag inte fått rätt vajer Peder Kjellberg
Hej Peder
Kommentarer på ordern kan vi ej hantera förutom önskemål om packning och eventuella portkoder. Ändringar i ordern går ej, det framkommer tydligt på sidan också. Gällande manuell hantering kan vi ej hantera det heller då allt sköts automatisk via koppling till Hygglig, Marginalen Bank som har ansvar över vår betallösning. Om du är osäker på benämningen går det jätte bra att fråga oss, vi svarar på mellan 50-100 mail om dagen gällande vilken reservdel man ska. Varför har vi inget telefonnummer? Det är helt enkelt en prioriteringsfråga. Vi skulle tyvärr inte ha tid att svara på alla frågor vi får via telefon, därför har vi valt att plocka bort det. Däremot får folk svar inom 24 timmar, oftast även på helger, röda dagar och högtider. Vi levererar också väldigt fort. Många kunder har sina varor dagen efter de beställt. Gällande vår kunskap har vi vi själva drivit en verkstad i över 15år samt jobbat med dessa maskiner lika länge.
Mvh
Jocke